Realizace projektu IKAP

Implementace krajského akčního plánu

 

 

1. Podpora čtenářské a matematické gramotnosti

1.1 podpora matematické gramotnosti žáků v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem

Tato aktivita bude na naší škole probíhat podle harmonogramu od října 2018 do března 2019 ve dvou kroužcích s názvem Matematika pro život.

Hodinová dotace pro jeden kroužek je 45 hodin. Tato dotace hodin bude rovnoměrně rozdělena do celého období projektu. Předpokládaný počet studentů

účastnících se každého kroužku bude minimálně 8.

Tato aktivita by měla prohloubit vědomosti a dovednosti z matematiky a ukázat její každodenní využití v životě.

Vzhledem k tomu a vzhledem k zaměření výučních oborů na naší škole jsem vybrala tato témata:

1) Planimetrie a stereometrie

2) Procenta a poměr v praktických úlohách (podle studijního oboru)

3) Finanční matematika

4) Statistika

Lektoři kroužků budou RNDr. K. Plattová a Mgr. L. Zajícová.

Lektoři budou mít k dispozici notebooky, studenti tablety, dále pro tuto aktivitu budou k dispozici 3D modely těles a 3D skládačky těles,3D projektor a 3D brýle,

stolní počítač a testovací program pro žáky a matematicko-fyzikální tabulky.

Tyto pomůcky jsou nezbytně nutné pro představivost studentů, a tím k lepšímu pochopení daného tématu.

Jednou za 3 měsíce budou konány platformy pro setkání lektorů a učitelů základních škol a výměnu jejich zkušeností z oblasti matematické gramotnosti.

1.2 podpora čtenářské gramotnosti žáků v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem

Tato aktivita bude na naší škole probíhat podle harmonogramu od října 2018 do března 2019 v jednom kroužku s názvem Jak pracovat s texty.

Hodinová dotace pro jeden kroužek je 46 hodin. Tato dotace hodin bude rovnoměrně rozdělena do celého období projektu. Předpokládaný počet žáků účastnících se každého kroužku bude minimálně 8.

Tato aktivita by měla pomoci žákům v porozumění uměleckým i neuměleckým textům a podpořit jejich čtenářské schopnosti.

Konkrétní realizace bude proto zaměřena takto:

1) Práce s knihou

2) Rozbor vybraných ukázek

3) Vyhledávání informací sloužících ke správnému pochopení textů

4) Práce s pracovními listy

Lektorem kroužků bude Mgr. Naděžda Posseltová.

Lektor bude mít k dispozici notebook, žáci uměleckou literaturu, tablety, pracovní listy k umělecké i neumělecké literatuře.

 

2. Podpora ICT kompetencí

MŠMT rozpracovalo Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2020 pro digitální prostředí, která a byla přijata vládou 12. listopadu 2014 (viz Usnesení vlády ČR č. 927/2014 do Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020.

Tato strategie reaguje na změny v mnoha oblastech společnosti, které s sebou přináší rozvoj digitálních technologií. Naše škola jako významný prvek vzdělávání především v oblasti odborného a řemeslného vzdělávání se snaží zahrnout digitální techniku do výuky budoucích odborníků, tak aby po absolvování školy našli uplatnění na měnícím se trhu práce.           MŠMT na svých stránkách reaguje na vývoj digitálních technologií záměrem rozvíjet kompetence žáků v oblasti práce s informacemi a digitálními technologiemi a také rozvíjet informatické myšlení žáků. Na straně druhé, se společnost potýká s problémy, které moderní technologie přináší a kdy jsou nebezpečím pro zdravý vývoj dětí a mládeže, například nebezpečí netolismu, které vychází ze závislosti na digitálních technologiích a nedostatečného vzdělání a možnosti technologie použít i pro rozvoj odbornosti.

Neexistuje jednotná koncepce v přístupu k zařízením, se kterými žáci denně přichází do styku a která v největší míře slouží ke komunikaci a zábavě. Snahou naší části projektu je ve spolupráci se základními školami v našem okolí, naučit jak žáky, tak pedagogy pracovat s těmito zařízeními a poskytnout možnost zapojit BOYD zařízení žáků do výuky tzv. mobilní učebnou. Aby toto mohlo být realizováno, je nezbytné školu vybavit potřebným zařízením i pro zajištění bezpečného přístupu do sítě, dát možnost žákům, kteří takováto zařízení nevlastní, nechtějí či nemohou pro své vzdělávání využít. Dalším podstatným bodem projektu je realizace seminářů pro učitele, tedy nejen vybavit prostředí školy potřebnou technikou, ale pedagogům poskytnout metodiku a náměty jak využit IT ve výuce právě svého předmětu.

ICT by neměl být ve škole oddělený předmět pro práci s moderními technologiemi, ale ty by se měly stát nástrojem pro práci v předmětech dalších. ICT by naopak mělo žáky vést k informativnímu stylu přemýšlení a přesahovat do předmětů dalších, tak jak je to uvedeno i v ŠMP školy.

 

Aktivita 2 Podpora ICT kompetencí je rozdělena na:

 

Prakticky bude Aktivita 2 realizována dle následujícího harmonogramu:

 

Harmonogram IKAP - Aktivita 2 Podpora ICT kompetencí

2018

 

IX

 

X

seznámení s projektem, specifika řešení vzhledem ke změnám LAN a technologií ve škole

XI

požadavky HW a SW, očekáváme nabídky KÚ s konkrétními možnostmi

XII

vytvoření požadavků LAN a WiFi v návaznosti se změnami LAN, umožnění BOYD žákům školy, zajištění bezpečného přístupu

2019

 

I

nabídka HW, SW, LAN firmy KÚ, výběr

II

instalace SW, řešení pro obory, podpora výuky

III

virtuální učebna, BOYD v návaznosti na LAN školy

IV

požadavky na školení, výběr firem, předběžná nabídka firem přes KÚ

V

zpětná reakce z použití SW při výuce učiteli

VI

specifikace a potřeby pedagogů – školení pedagogů zajistí firma vybraná KÚ

VII

 

VIII

 

IX

seznámení se s nabídkou školení pro pedagogy nabídnutými firmami

X

školení pedagogů – využití IT v odborných a všeobecných předmětech, provázání digitálních technologií s praxí, beseda s učiteli a žáky ZŠ

XI

školení žáků, práce s BOYD, virtuální učebna

XII

ukončení a zhodnocení, nastínění dalšího vývoje ICT ve škole a oborech, spolupráce oborová i výchovná se ŠPP

 

V měsících předcházející vypracovanému harmonogramu se manažer aktivity 2 informoval na možnosti HW a SW v uvedených oblastech. Při diskuzi s učiteli SOŠ i ZŠ v okolí školy vzešla představa o konkrétním HW, SW i seminářích pro učitele i žáky. Posléze však bylo KÚ oznámeno, že všechna výběrová řízení a nabídky budou centralizovány na úrovni kraje.

 

3. Podpora polytechnického vzdělávání

3.1 Posílení výuky žáků školy v odborných předmětech

bude probíhat s využitím moderních technických pomůcek, které budou za tímto účelem pořízeny. Předpokládá se využití 3D brýlí, promítání 3D výukových videí zaměřených na jednotlivé odbornosti. Na výuce se bude podílet lektor, který využije nově pořízené technické pomůcky, umožňující jiný, pro studenty zajímavější pohled na probíranou odbornou tématiku. Výuka bude probíhat ve výukových prostorách školy a je určena pro všechny studenty ve všech studijních oborech. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje.

3.2 Příprava na své budoucí povolání – žáci SŠ učí žáky ZŠ

Výuka bude připravována zejména pro končící 1. stupeň a končící 2. stupeň základní školy. Bude probíhat v elektrodílnách. Tam ji bude organizovat mentor a žáci SŠ lektor junior zde budou prezentovat své získané odborné znalosti a dovednosti. S pomocí různých technických robotických a elektro stavebnic budou žáci školy předvádět žákům perspektivu a budoucí atraktivitu odborných učebních oborů. Dojde k zatraktivnění výuky, motivaci žáků a zvýšení zájmu studovat tyto obory. Výuka je určena pro co největší počet zájemců ze spádových základních škol. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje.

3.3 Řemeslo má zlaté dno – cílené vzdělávací hodiny pro žáky MŠ v učebnách SŠ

Žáci MŠ budou navštěvovat elektro laboratoře školy, kde pod vedením lektora MŠ se budou žáci populární a zajímavou formou seznamovat s polytechnickým vzděláváním za využití moderních technických pomůcek. Na ukázkách se budou podílet studenti SŠ lektor junior. Při ukázkách budou využity nově pořízené moderní technické výukové pomůcky, které umožní z pohledu virtuální reality netradiční a velice zajímavý pohled na odborné učební obory. Cílem bude vzbudit zájem již u žáků MŠ o řemeslo a ukázat perspektivu a možnosti využití řemesel i v budoucnosti. Cílem bude předvést tyto ukázky spádově co největšímu počtu dětí MŠ. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje.

 

3.4 Badatelské pobyty

Cílem badatelských pobytů bude posílení přírodovědného vzdělávání žáků ZŠ v prostředí mimo školu. Pobyty budou probíhat pod vedením lektora badatele, na školní chatě v Jizerských horách. Zde žáci ZŠ budou za účasti žáků SŠ, lektor junior, měřit různé fyzikální veličiny za pomocí školních měřících pomůcek. Současně dojde k navštívení Liberecké IQ - landie, kde je nepřeberné množství nejrůznějších ukázek téměř ze všech oborů lidské činnosti, které jsou doprovázeny odborným výkladem, audio a video ukázkami. Současně je zde možné provádět obrovské množství vlastních pokusů v nejrůznějších oborech lidské činnosti v širokém spektru věkových kategorií. Potřebné materiální vybavení bude pořízeno z výdajů hmotný majetek a materiál, platy budou propláceny z položky osobní výdaje, vstupné, ubytování a doprava z položky nákup služeb.

 

4. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě

4.1 Miniprojekt ELEKTRO - Inteligentní dům

Vybavení pro miniprojekt Mechanik elektronik a Elektrikář-Zabečovací systémy bude využívat více jak 40 studentů oboru Mechanik elektronik a více jak 20 žáků oboru Elektrikář, dále 4 vyučující. Zde bude využito vybavení 12 PC pro žáky.

 

4.2 Miniprojekt SLUŽBY I - "GASTROPROVOZ"

Odborní garanti: Mgr. Věra Málková, Bc. Jan Jelínek

Počet podpořených pedagogů: 2

Počet zapojení studentů v jednotlivých dílčích aktivitách 16

Schéma projektu: 7 dílčích podprojektů projektu – volně navazujících

Cíl projektu:

-        zatraktivnit výuku žáků 1. – 3. Ročníku oboru kuchař-číšník

-        zvýšit odporné kompetence a podpořit rozvoj klíčových kompetencí žáků

-        zapojení nových moderních výukových technologií do procesu praktické odborné přípravy

-        zařadit moderní pracovní pomůcky do pracovně vzdělávacích aktivit žáků

-        úzce provázat projekt se školním vzdělávacím programem oboru kuchař-číšník a v jednotlivých podprojektech rozšiřuje žákům obzor v základních odborných tématech

-        rozvíjet kompetence žáka a jeho schopnosti využívat adekvátní zdroje informací a efektivně s nimi pracovat

-        přivést žáka k osvojení dovedností v rozvoji k podnikavosti, iniciativě a kreativitě

-        v dílčích mini projektech efektivně propojit odborné předměty „Kuchařská technologie“, „Stolničení“ a „Potravina a výživa“

-        motivovat žáky k lepším výkonům zapojením úspěšných odborníků z praxe za použití moderních pracovních prostředků a prezentační technologie

-        využít simulace reálného prostředí gastroprovozu za pomocí speciálně upravené učebny

Časová osa projektu:

-        říjen 2018                          vytvoření centrální osnovy

-        listopad 2018                    vytvoření anotací a náplní pro jednotlivé podprojekty

-        prosinec 2018                   vytvoření anotací a náplní pro jednotlivé podprojekty

-        leden 2019                        vytvoření anotací a náplní pro jednotlivé podprojekty

-        únor 2019                          vytvoření návrhu organizačního upořádání odborné učebny

-        březen 2019                      finalizace návrhu organizačního uspořádání odborné učebny

-        duben 2019                       technická příprava odborné učebny

-        květen 2019                      poptávková/ výběrová řízení na dodávku potřebného vybavení

-        červen 2019                      technická úprava prostor učebny, nákup technologií a pomůcek

-        červenec 2019   technická úprava prostor učebny, nákup technologií a pomůcek

-        srpen 2019                        finální dokončení technického zabezpečení mini projetu Gastroprovoz

-        září 2019                            začátek realizace mini projektu

-        září 2019                            realizace podprojektu č.1 6-hodin Vývary a polévky

-        říjen 2019                          realizace podprojektu č.2 6-hodin Minutky a steaková masa

-        listopad 2019                    realizace podprojektu č.3 6-hodin Sommelierské dovednosti

-        prosinec 2019                   realizace podprojektu č.4 6-hodin Omáčky a fondy

-        únor 2019                          realizace podprojektu č.5 6-hodin Baristické dovednosti

-        březen 2019                      realizace podprojektu č.6 6-hodin Moderní přílohy k pokrmům

-        duben 2019                       realizace podprojektu č.7 6-hodin Barmanské dovednosti

-        květen 2019                      ukončení mini projektu, vyhodnocení

 

4.3 Miniprojekt SLUŽBY II - "KADEŘNICKÝ SALÓN"

Odborní garanti: Marcela Bahníková, Iveta Milíková

Počet podpořených pedagogů: 2

Počet zapojení studentů v jednotlivých dílčích aktivitách 15

Schéma projektu: 7 dílčích podprojektů projektu – volně navazujících

Cíl projektu:

-        zatraktivnit výuku žáků 1. – 3. ročníku oboru kadeřník

-        zvýšit odporné kompetence a podpořit rozvoj klíčových kompetencí žáků

-        zapojení nových moderních výukových technologií do procesu praktické odborné přípravy

-        zařadit moderní pracovní pomůcky do pracovně vzdělávacích aktivit žáků

-        úzce provázat projekt se školním vzdělávacím programem oboru kadeřník a v jednotlivých mini projektech rozšiřuje žákům obzor v základních odborných tématech

-        rozvíjet kompetence žáka a jeho schopnosti využívat adekvátní zdroje informací a efektivně s nimi pracovat

-        přivést žáka k osvojení dovedností v rozvoji k podnikavosti, iniciativě a kreativitě

-        v dílčích mini projektech efektivně propojit odborné předměty „Materiály“, „Technologie“, „ Zdravověda“ a „Estetika“

-        motivovat žáky k lepším výkonům zapojením úspěšných odborníků z praxe za použití moderních pracovních prostředků a prezentační technologie

Časová osa projektu:

-        říjen 2018                          vytvoření centrální osnovy a anotace mini projektu

-        listopad 2018                    vytvoření osnov dílčích podprojektů a konkretizace jejich náplně

-        prosinec 2018                   poptávkové řízení a nákup potřebného technického zabezpečení

-        leden 2019                        finalizace dílčích podprojektů projektů, zapojení odborníků z praxe

-        únor 2019                          začátek realizace podprojektů,

-        únor 2019                          realizace podprojektu č.1 8-hodin Společenské účesy

-        březen 2019                      realizace podprojektu č.2 8- hodin Dámské trendové střihy

-        duben 2019                       realizace podprojektu č.3 8- hodin Základní střihy Vidal Sasson

-        květen 2019                      realizace podprojektu č.4 8- hodin Pánské trendové střihy

-        červen 2019                      realizace podprojektu č.5 8- hodin Výpočet cenové kalkulace

-        září 2019                            realizace podprojektu č.6 8- hodin Módní zesvětlovači techniky vlasů

-        říjen 2019                          realizace podprojektu č.7 8- hodin Trichologie

-        listopad 2019                    ukončení mini projektu, vyhodnocení

 

4.4 Miniprojekt Pečovatelská péče

-        podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě

-        vznik a realizace mini projektů, které budou tematicky zaměřené na jednotlivé oblasti oboru SOCIÁLNÍ ČINNOST – pečovatelská péče

-        počet podpořených pedagogů 2

-        manažer aktivity 4 Irena Kalinová

-        mentor aktivity 4 Radka Křemenáková

-        počet zapojení studentů v jednotlivých dílčích aktivitách - studenti 1. – 3. ročníku oboru sociální činnost

-        harmonogram projektu: začátek únor 2019, konec leden 2020 (10 mini projektů)

-        realizace - mini projekt 2x týdně 

Cíl projektu:

-        zatraktivnit výuku žáků 1. – 3. ročníku oboru SOCIÁLNÍ ČINNOST

-        rozvíjet určité kompetence - schopnost orientovat se v informacích a vyhodnocovat je, vidění příležitostí, iniciativa a aktivita, schopnost přicházet s nápady a dále je rozvíjet, schopnost zpracovat nápady do podoby záměrů, schopnost předvídat a dlouhodobě plánovat, vedení lidí a schopnost práce v týmu, schopnost přizpůsobovat se změnám, vytrvalost a smysl pro zodpovědnost

-        zapojení nových moderních výukových technologií do procesu praktické odborné přípravy

-        zařadit moderní pracovní pomůcky do pracovně vzdělávacích aktivit žáků

-        úzce provázat projekt se školním vzdělávacím programem oboru SOCIÁLNÍ ČINNOST v jednotlivých mini projektech rozšiřovat žákům obzor v základních odborných tématech

-        v jednotlivých mini projektech efektivně propojit odborné předměty PEČOVATELSTVÍ, SOCIÁLNÍ PÉČE a PÉČE O DÍTĚ

-        motivovat žáky k lepším výkonům

-        využít simulace reálného prostředí pečovatelské péče za pomocí speciálně upravené učebny, modelů a pomůcek pro péči o klienty a péči o dítě do 3 let

 

Praktická realizace aktivity

říjen        2018              vytvoření centrální osnovy a anotace mini projektu

listopad  2018              vytvoření osnov dílčích mini projektů a konkretizace jejich náplně

prosinec 2018              poptávkové řízení a nákup potřebného technického zabezpečení

leden      2019              finalizace dílčích mini projektů

únor        2019            začátek realizace     č. 1    Hygiena klientů

březen    2019             realizace                   č. 2    Péče o klienta na lůžku, polohování klientů

duben      2019            realizace                   č. 3    Dodržování profesní etiky

květen     2019             realizace                  č. 4    Organizace vlastní práce 

červen     2019             realizace                  č. 5    Dodržování předpisů o bezpečnosti a ochraně

                                                                                    zdraví

září           2019            realizace                   č. 6    Individuální aktivizace klientů

říjen         2019            realizace                   č. 7   Skupinová aktivizace klientů

listopad   2019            realizace                   č. 8   Péče o dítě do tří let

prosinec  2019            realizace                   č. 9   Péče o dítě do tří let

leden       2020            realizace                   č. 10 Ukončení mini projektu, vyhodnocení

 

4.5 Miniprojekt KOVO - Strojní obrábění

harmonogram projektu: začátek únor 2019, konec leden 2020

Vybavení pro fiktivní firmu obrábění bude využito zakázek pro cca 97 ročně. Dále do této aktivity budou zapojeni dva učitelé a více jak 20 žáků 2. a 3. ročníku oboru Strojní mechanik.

Strojní pila a soustruh budou součástí vybavení fiktivní firmy obrábění, kde reálný odhad počtu zakázek 97 ročně. Dále do této aktivity budou zapojeni dva učitelé (Růžička a Zmrhal) a více jak 20 žáků oboru Strojní mechanik.

 

5. Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů

5.1 podpora odborného vzdělávání žáků základních škol (dny tvořivosti)

název aktivity: Den tvořivosti

Cílová skupina: žáci šesti spolupracujících základních škol z Kutné Hory a blízkého okolí. (ZŠ Žižkov, ZŠ Kamenná Stezka, ZŠ Jana Palacha, ZŠ T. G. Masaryka, ZŠ Nové Dvory a ZŠ Starý Kolín)

Bude se jednat o žáky 8. a 9. tříd.

Obsah: Celá aktivita bude rozdělena do 5 samostatných praxí a uskuteční se v prostorách odborných pracovišť SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora v těchto 6 oborech (mechanik elektronik, elektrikář, truhlář, strojní mechanik, zedník a pokrývač). Na jednotlivých pracovištích se bude žákům věnovat lektor praxe společně s lektorem juniorem.

Praxe č. 1: Den tvořivosti seznamovací seminář

Prvního setkání se zúčastní všechny výše jmenované školy. Žáci se postupně seznámí s prostředím školy, seznámí se s učiteli odborného výcviku a seznámí se s průřezem pracovních činností těchto technických oborů

Termín uskutečnění: Listopad 2018

Účastníci: všechny základní školy

Místo: prostory SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora

Délka akce: 3 hodiny

Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru) a občerstvení

Praxe č. 2: Den tvořivosti

Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)

Termín uskutečnění: Listopad 2018

Účastníci: ZŠ Žižkov, ZŠ Kamenná Stezka, ZŠ Jana Palacha, ZŠ T. G. Masaryka

Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora

Délka praxe: 5 hodin

Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity

Praxe č. 3: Den tvořivosti

Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)

Termín uskutečnění: březen 2019

Účastníci: ZŠ Nové Dvory a ZŠ Starý Kolín

Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora

Délka praxe: 5 hodin

Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity

Praxe č. 4: Den tvořivosti

Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)

Termín uskutečnění: říjen / listopad 2019

Účastníci: ZŠ Žižkov, ZŠ Kamenná Stezka, ZŠ Jana Palacha, ZŠ T. G. Masaryka

Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora

Délka praxe: 5 hodin

Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity

Praxe č. 5: Den tvořivosti

Žáci ZŠ budou rozděleni do skupin a rozmístěni na jednotlivá pracoviště 6 technických oborů. Zde bude následovat soubor činností pod vedení lektorů praxe (senior a junior)

Termín uskutečnění: březen 2020

Účastníci: ZŠ Nové Dvory a ZŠ Starý Kolín

Místo: prostory odborného výcviku SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora

Délka praxe: 5 hodin

Náklady: doprava, lektor praxe (mistr odborného výcviku), lektor junior (vybraný student daného oboru), nákup položek (materiál, pomůcky pro tvořivou činnost na pracovišti), občerstvení pro účastníky aktivity

CELKEM PROBĚHNE 12 TVOŘIVÝCH AKTIVIT NA PRACOVIŠTÍCH TECHNICKÝCH OBORŮ (MECHANIK ELEKTONIK, ELEKTRIKÁŘ, TRUHLÁŘ, STROJNÍ MECHANIK, ZEDNÍK, POKRÝVAČ).

5.2 exkurze s odborným seminářem pro žáky základních škol

Říjen 2018, název aktivity: Exkurze do firem

termín uskutečnění:  Středa 31. 10. exkurze do reálného prostředí firem Foxconn a Charvát group. Součástí programu bude seminář s představením společnosti a poté proběhne exkurze do výrobního prostředí firmy.

Účast: žáci 8. a 9. třídy ZŠ Žižkov a Kamenná Stezka (Kutná Hora) v počtu maximálně 40 studentů

počet exkurzí:  2

výdaje: doprava, občerstvení, poznámkový blok a tužka pro účastníky aktivity

Listopad 2018 název aktivity: Exkurze do firem

termín uskutečnění: Středa  14.11. exkurze do reálného prostředí firem Less & timber a Ekona, sro. Součástí programu bude seminář s představením společnosti a poté proběhne exkurze do výrobního prostředí firmy.

Účast: žáci 8. A 9. třídy ZŠ T. G. Masaryka a Jana Palacha (Kutná Hora) v počtu maximálně 40 studentů

počet exkurzí:  2

Náklady: doprava, občerstvení poznámkový blok a tužka pro účastníky aktivity

Aktivita bude dále pokračovat v příštím kalendářním roce v počtu 8 exkurzí. Žáci spolupracujících 6 základních škol postupně navštíví v rámci exkurzi tyto zaměstnavatele:  Foxconn K.H, Charvát group, Less & Timber, Ekona s.r.o., Houfek a.s., Dako Třemošnice, Kovolis Hedvikov. Jednotlivé termíny budou upřesněny dle harmonogramu.

CELKEM PROBĚHNE 12 EXKURZÍ DO FIREM S ODBORNÝM SEMINÁŘEM

5.3 Exkurze do vysokých škol pro žáky základních škol

Cíl aktivity: ukázat žákům základních škol možnost dalšího vzdělávání po absolvování střední školy.

-dojde k seznámení s prostředím školy

-seznámení se studijními podmínkami

-proběhne praktická ukázka činnosti školy (laboratoře)

Termín uskutečnění: květen, červen 2019 a únor, březen 2020

Místo: technické fakulty Praha a Brno

Náklady: doprava, občerstvení pro účastníky aktivity

5.4 Odborníci ve výuce

Cíl aktivity: Zapojení odborníků z praxe do výuky odborných předmětů

V průběhu školního roku (ideálně v každém pololetí jedna) proběhnou dvě přednášky odborníka z praxe ve vybraném odborném předmětu včetně odborného výcviku technických oborů (elektrikář, pokrývač, zedník, truhlář a strojní mechanik).

Přednášky budou pokrývat vybrané téma ze Školního vzdělávacího plánu oboru.